Kwiecień, 2010

Jurajska majówka dzień 1

Piątek, 30 kwietnia 2010 · dodano: 03.05.2010 | Komentarze 1

Słowo wstępne :)

To o czym należy napisać, to to, że wiedzieliśmy z Kasią, że pojedziemy gdzieś na rowery w weekend majowy. Potem wiedzieliśmy, że Kasia może nie pojedzie, później wiedzieliśmy że jednak pojedzie. Nie wiedzieliśmy nadal gdzie i z kim. Ustaliliśmy, że z Pawłem i Anią. W czwartek cel wyprawy zmieniał się wielokrotnie, początkowo miały być to G. Świętokrzyskie, potem Jura, Dolny Śląsk, Czechy, Jura, G. Świętokrzyskie i jeszcze inne. Zamieszania było sporo w każdym razie.

Sytuację komplikowało to, że w piątek rano musieliśmy jeszcze do Sieradza podskoczyć. Niestety zmuszeni byliśmy do skorzystania z (wątpliwej jakości) usług polskich przewoźników kolejowych. Jak myślicie, którędy najlepiej jechać pociągiem z Sieradza lub Łodzi do Krakowa? Przez Wrocław oczywiście! Przynajmniej według przewoźników. Przesiadka we Wrocławiu to też nie taka prosta rzecz, przecież pociągi, które wjeżdżają na dworzec wcale nie muszą być tymi samymi pociągami, o których informuje żeński głos przez dworcowe głośniki, czasem wjedzie pół pociągu, innym razem dwa wagony. Oczywiście pociągi są przyjeżdżają o czasie, szkoda jednak, że tylko nieliczne. Oczywiście opóźnienie może ulec zmianie i oczywiście ulegnie, średnio o jakieś 20min z każdym komunikatem i ta wodzą człowieka za nos, zamiast powiedzieć od razu, że pociąg spóźni się 2h. Tym sposobem po zaledwie 12h (samochodem jak nie wpakujemy się w szczytowe korki udaje się w około 3h) można cieszyć się Krakowem. I nie zapomnijmy o tym, że korzystamy z usług więcej niż jednego przewoźnika wyjdzie drożej niż autem, wystarczy, że jadą dwie osoby, ale często nawet w pojedynkę taniej wychodzi samochodem.

A teraz do rzeczy. Wysiedliśmy jednak w Krzeszowicach by po kilku km w (Pisarach) spotkać się z Anią i Pawłem. Pogoda dopisywała, było bardzo sympatycznie. Ze względu na porę wiele jednak nie przejechaliśmy i po znalezieniu mniej lub bardziej dogodnego miejsca udaliśmy się do śpiworków.

Wrocławski dworzec

Paweł często narzekał na niskie ciśnienie w kołach.

Praca i rowerowy

Czwartek, 29 kwietnia 2010 · dodano: 29.04.2010 | Komentarze 3

Po pracy do rowerowego po jedną pierdołę a potem robienie w domu bałaganu, czyli zamiana mojego radomianina z roweru XC w turystyczny bo jutro... :)

Wiączyński Las

Środa, 28 kwietnia 2010 · dodano: 28.04.2010 | Komentarze 4

Po pracy na rower... ale co to za jazda jak się aparat bierze, co chwila trzeba się zatrzymać i fotki robić, o zgrozo! ;) Kilometrów się nie nabije, trening też to żaden bo pomimo dodatkowego balastu fotograficznego na plecach odpoczywa się co chwila. Las Wiączyński o tej porze roku jest piękny!

To co tygryski

Wtorek, 27 kwietnia 2010 · dodano: 27.04.2010 | Komentarze 2

Wreszcie wybrałem się na normalną wycieczkę w teren, z błotkiem i potem (a nie jakieś tam dojazdy do pracy). Trasa... sam byłem zaskoczony, że udało mi się tak fajnie trasę zaplanować, lasy, pola, łąki, rzeczki, górki, dołki a to wszystko bardzo blisko dużego miasta. Wycieczka super. Po deszczu powietrze było przejrzyste a zza chmur czasem słonko przebijało i światło było piękne... kiedyś sobie kupię aparat, który będę mógł na rower zabierać :) Póki co zdjęcia zrobione po powrocie. I jeszcze dwie sytuacje:
1. Jadę sobie jadę, droga równa, to znaczy równo pokryta śliskim i gęstym błotem, z oddali widzę, że stoi taksówka pod lasem, podjeżdżam okazało się, że jakiś gość w garniturku wpakował się w to błoto swoim mercem, i nie był to terenowy, bynajmniej, tylko taki elegancki, nie znam się ale chyba jeden z lepsiejszych. Razem z pasażerem i jeszcze jakimś przygodnym gościem udało się go wypchnąć.
2. Wyjechałem z Lasu Wiączyńskiego i moim oczom ukazało się pole żonkili... nie omieszkałem skraść kilka dla mej lubej :)

Z pracy - na skróty

Poniedziałek, 26 kwietnia 2010 · dodano: 26.04.2010 | Komentarze 0

... cytując pewnego słynnego bikestatsowicza (pozdrawiam przy okazji) :)

Do pracy na około

Poniedziałek, 26 kwietnia 2010 · dodano: 26.04.2010 | Komentarze 1

Zmobilizowany przez Damiana, a właściwie uświadomiony, że już mało czasu zostało do MTB Trophy, pełen obaw, że nie podołam temu wyzwaniu, postanowiłem wziąć się za siebie. Zacząłem od wydłużenia drogi do pracy i jazdy w stroju rowerowym a nie urzędasowym.

Łódź płonie, najpierw chmura czarnego dymu pojawiła się w północnej części miasta w okolicach Rynku Bałuckiego a potem w południowej.

Do miasta, do pracy

Niedziela, 25 kwietnia 2010 · dodano: 25.04.2010 | Komentarze 0

Z Kasią wróciliśmy do Łodzi, rowerami do Sieradza i z dworca do domu.

Pierwasza wycieczka z żoną :)